Thursday, February 14, 2013

Denver Post Editor Greg Moore Chides Washpost For Sarah Palin Going To AlJazeera Fiasco But Makes Similar Mistake

Here is Executive Editor Greg Moore with a full article about the perils of journalists not checking their sources and printing erroneous "facts". He uses as an example the disastrous Washington Post article by Suzi Parker which stated that Sarah Palin was going to go to work for AlJazeera which has been ridiculed, and rightly so, across America..

But as proof that Palin Derangement Syndrome (PDS) affects even those who are pointing it out in others Moore says:  "I ran across the erroneous story about Sarah Palin going to work for the Al-Jazeera news network after having been dropped by Fox News."

Of course there is no indication or proof whatsoever that palin was "dropped" by Fox. Palin announced that she was not going to take up their renewed contract off er and Fox posted a very warm note about the concluding of their relationship.Moore could not bring himself to even write the other leftist theme that "Palin was low-balled with the Fox offer and wouldn't accept it etc" which , again, no one has any proof of.

If Palin was so desperate for  "being relevant' surely she would have accepted any offer-no matter how low it was. However, she made it clear that her main focus is top support conservative candidates in the 2014 elections. Such foregoing of a Fox contract and the income seems to be something which escapes leftists commentators as they can't get their head around it.
here is a part of Moore's admonition to others which he seems to have failed to do himself. You can read the whole example of PDS   AT THIS LINK


"In the news business, none of us takes pleasure in seeing our brethren make mistakes. Quite frankly, anyone who has been in this business long enough has made mistakes, bad calls and various gaffes. I know I say to myself when things like this happen, “There but for the grace of God ….”
I had one of those moments today when I ran across the erroneous story about Sarah Palin going to work for the Al-Jazeera news network after having been dropped by Fox News. It is the kind of story that gets your attention because it is so counter-intuitive, and it was published by The Washington Post, a very credible news organization.
Turns out a blogger there had stumbled across the information and, apparently not realizing it was on a satirical website, passed it along to her readers.


Fair use notice: This website contains copyrighted material, the use of which may or may not have been specifically authorized by the copyright owner. Excerpts of such material is made available for educational purposes, and as such this constitutes ‘fair use’ of any such copyrighted material as provided for in section 107 of the US Copyright Act. In accordance with Title 17 U.S.C. Section 107, the material on this website is distributed without profit to those who have expressed a prior interest in receiving the included information for research and educational purposes. Original material published on this website may be excerpted and the excerpt reproduced for the purpose of critical reviews. However, such original material may not be reproduced in full on another website or in any manner without prior approval from this website’s owner. In all cases when material from this website is reproduced in full or in part, the author and website must be credited by name and a hyperlink provided to this website.